Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin, varattaviin ja myytäviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "palvelu".

 

Osapuolet

Myyjä

Sektoriloisto oy
Postiosoite Pietolankatu 6
23500 Uusikaupunki
p. 040 1866 350
info@isokari.fi
Y-tunnus 2613453-3

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja ostaessaan ja varatessaan tuotteita ja palveluita Sektoriloiston Internet-palveluissa.

 

Yleiset ehdot

Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.

Myyjän palveluiden hinnoittelu on dynaamista. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittain ja päivittäin.

Myyjä myy palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.

Myyjä pidättää itsellään oikeuden muuttaa hintoja. 

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

Myyjällä on oikeus käyttää rekisteröityjä osoitetietoja suoramainontaan, etämyyntiin ja muuhun suoramarkkinointiin sekä markkina- ja mielipidetutkimuksiin ellei asiakas tätä kiellä. Kiellon voi tehdä ehdoissa mainittuihin yhteystietoihin.

Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin varaus-, maksu- ja toimitusehtoihin. 

 

Varausehdot

Asiakas vastaa siitä, että hän tutustuu tuotteen / palvelun kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.

Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.

Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksu-/varausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. 

Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksu-/varausvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

Myyjä ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta, vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä myyjään tilanteen korjaamiseksi. Myyjä ei anna takuuta siitä, että palvelu on tässä tilanteessa yhä saatavana. Mikäli palvelu ei ole saatavana, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista palvelua.

 

Peruutukset ja muutokset

Peruutuspäivä on se päivä, jona myyjä on saanut tiedon peruutuksesta. Asiakas vastaa siitä, että peruutus on tehty riittävän ajoissa. Peruutus on tehtävä sähköpostitse tai puhelimitse. 

Kesähotelli: Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa

  • kun varauksen alkamiseen on aikaa 14 vrk tai enemmän, toimitus- tai peruutuskuluja ei peritä. 
  • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 14 vrk, peritään palvelun koko hinta.

Vuokramökit: Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa

  • kun varauksen alkamiseen on aikaa 21 vrk tai enemmän, toimitus- tai peruutuskuluja ei peritä. 
  • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 21 vrk, peritään palvelun koko hinta.

Alennuskoodilla varatuista palveluista peritään aina koko hinta riippumatta peruutusajankohdasta.

Varausajankohdan muutoksista sovitaan puhelimitse. 

 

Myyjän oikeus peruuttaa varaus

Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi myyjä perua palvelun varauksen. Tyypillinen ylivoimainen este on sää, joka estää liikennöinnin merellä. Perumisesta ilmoitetaan viivytyksettä palvelun varanneelle asiakkaalle. Ilmoitus tehdään lähettämällä tekstiviesti asiakkaan ilmoittamaan matkapuhelinnumeroon. 

Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa palvelun hinta kokonaisuudessaan takaisin. 

Force majeure -esteen takia perutusta palvelusta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata. 

 

Maksuehdot

Myyjä soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.

Myyjä ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.

Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.

Maksu paikan päällä, käteinen/kortit tai lahjakortti: Kun asiakas tekee varauksen verkkopalvelun kautta ja valitsee maksutavaksi "maksu paikan päällä", asiakas sitoutuu samoihin varaus-, peruutus- ja muutosehtoihin kuin maksettaessa muilla verkkokaupan maksutavoilla. Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksu-/varausvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Peruuttamatta jätetyt, käyttämättömät varaukset (ns. no show -tilanne) laskutetaan täysimääräisenä jälkikäteen. 

Myyjä ottaa vastaan käteismaksuja, korttimaksuja ja itse myymiään lahjakortteja kaikissa toimipisteissään. 

Maksaminen laskulla (yritykset ja yhteisöt):

Lasku on vain yritysten ja yhteisöjen käyttöön. Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä. Mikäli varattavan palvelun, kohteen tai tuotteen laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, myyjä peruu varauksen. 

Verkkopankit ja debit-/credit-kortit: Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Maksukaista (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Maksukaista / Paybyway Oy. Maksukaista välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Paybyway Oy, y-tunnus: 2486559-4
Laserkatu 6
53850 Lappeenranta
Puhelin: 029 300 5050
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksukaista.fi

Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun varaushetkellä, myyjä ei käsittele varausta. 

 

Isonkarin kesähotellia koskevat erityisehdot 

Asiakkaalla on käyttöoikeus varaamaansa huoneistoon ja sen varustukseen huoneiston varausvahvistuksessa määriteltynä aikana. 

Jos asiakas huomaa huoneistossa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä myyjälle. 

Lemmikkieläimiä ei sallita Isonkarin kesähotellissa. Kesähotelli on savuton. 

Vahinkojen korvaukset: 

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan myyjän vahingon, jonka hän on aiheuttanut huoneistolle. Asiakas on vastuussa myös muista huoneistossa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana. 
  • Myyjä ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja. 

Ylivoimainen sää merellä estää liikennöinnin Isonkarin saareen. Force majeure -tilanteessa myyjällä on oikeus perua varaus. 

 

Vuokramökkejä (esim. vanha luotsitupa) koskevat erityisehdot 

Asiakkaalla on käyttöoikeus vuokramökkiin, sen pihaan ja mökin varustukseen varausvahvistuksessa määriteltynä aikana. 

Jos asiakas huomaa vuokramökillä puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä myyjälle. 

Asiakas huolehtii vuokramökin siisteydestä vuokra-aikana. Asiakas on vastuussa mökin loppusiivouksesta varauksen päättyessä, ellei asiakas ole ostanut loppusiivousta palveluna ennen matkaa. 

  • Mikäli asiakas on jättänyt mökin siivoamatta tai siivous on tehty silminnähden puutteellisesti, siivoaa myyjä kohteen ja laskuttaa asiakkaalta kohteen siivouksesta aiheutuneet kulut täysimääräisesti, vähintään 200 euroa. 

Lemmikkieläinten mukaan ottamisesta tulee sopia etukäteen: 

  • Asiakas on täydessä vastuussa ja korvausvelvollinen lemmikkieläintensä aiheuttamista vahingoista. 
  • Lemmikkieläimet eivät saa olla mökissä yksin ilman valvontaa. 
  • Asiakkaan tulee kiinnittää erityistä huomiota mökin siisteyteen lemmikin majoittamisen jälkeen. Mökki tarkistetaan aina lemmikkieläimen jälkeen ja tarvittaessa siivotaan myyjän toimesta. 
  • Lemmikkieläimen omistajan tulee noudattaa myös mahdollista erikseen annettua tarkentavaa ohjeistusta. 

Vahinkojen korvaukset: 

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan myyjän vahingon, jonka hän on aiheuttanut mökille. Asiakas on vastuussa myös muista mökillä vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana. 
  • Myyjä ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja. 

Ylivoimainen sää merellä voi estää liikennöinnin Isonkarin saareen, ja siten aiheuttaa muutoksia mökin varauksen alku- ja päättymisajankohtiin. Myyjä pidättää itsellään kaikki oikeudet merikuljetusten järjestämiseen. Force majeure -tilanteessa myyjällä on oikeus perua varaus. 

 

Valitukset

Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.

Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa palvelun päättymisestä kirjallisesti. 

Myyjä pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.

Jos asiakas ja myyjä eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi. 

 

Päivitetty: 6.3.2019